Ganjaran Hadiah Dan Wang Tunai Untuk Anda.

Dapatkan hadiah-hadiah menarik & wang tunai di sini. Daftar Segera. Berbaloi! [Klik Di Sini]

Berminat nak dapatkan Galaxy W
? [KLIK DI SINI]

Anda ingin peluang memenangi MPV? [KLIK DI SINI]


Followers

Benarkah sokongan terhadap UMNO Perlis semakin berkurangan?

Dimanakah Pihak Yang Bertanggung Jawab?


 
Masalah sistem peparitan dan pengurusan sampah yang tidak diselia. Setelah beberapa aduan telah dibuat kepada pihak berkuasa tempatan (MPK) namun tiada sebarang tindakan diambil malah wakil rakyat yang bertanggungjawab langsung tidak memperdulikan desakan penduduk Taman Bakau, Kangar Perlis. 


Bayangkan rumah yang dibeli dengan hasil usaha penat lelah bekerja siang dan malam tidak dapat didiami dengan selesa seperti yang diimpikan. Menurut sepasang suami isteri yang mempunyai seorang bayi berusia 9 bulan, mereka terpaksa hidup dalam keadaan rumah yang berbau sampah setiap hari malah bahagian belakang rumah mereka juga dicemari bau busuk air longkang lama yang tidak diselenggara ditambah pula dengan gendola sampah yang dihantar ke tepi rumah mereka hari ini benar² mencabar kesabaran mereka. 


Segala aduan yang dibuat hanya dipandang sepi malah wakil rakyat juga tidak ambil peduli. Saya berharap pihak bertanggungjawab dapat membantu pasangan ini bagi meneruskan kehidupan yang lebih selamat, kerana masalah ini banyak memberikan risiko kesihatan dan keselamatan kepada semua penghuni Taman Bakau, Kangar, Perlis. 

Selamatkan mereka dari  masalah taun, masalah pembiakan nyamuk dan pencemaran bau yang keterlaluan.

Mufti Perlis Minta Anwar Bersumpah.


Datuk Seri Anwar Ibrahim sepatutnya bersumpah menafikan beliau adalah pelaku dalam video seks yang didedahkan, bukan Datuk Shazryl Eskay Abdullah yang patut berbuat demikian, kata Mufti Perlis, Dr Juanda Jaya.

Ketika dihubungi di Makkah semalam, Juanda berkata memadai bagi Anwar bersumpah dengan berkata ‘Wallahi tuduhan itu palsu’.

Beliau berkata, dalam hukum Islam, kaedah yang diamalkan dalam kes jenayah seperti ini ialah pendakwa perlu membukti pertuduhan dan yang kena tuduh bersumpah menafikan tuduhan. 

“Datuk Shazryl Eskay tidak patut bersumpah, yang patut bersumpah adalah orang yang kena tuduh (Anwar) bagi menafikan tuduhan itu,” katanya kepada Berita Minggu, semalam.

Juanda turut berkata, beliau mahu kes membabitkan video seks berkenaan diselesaikan dengan segera kerana ia memalukan umat Islam.


“Mahkamah Syariah perlu proaktif memutuskan hal ini dengan segera untuk menutup aib umat Islam, bukan menjadi penonton saja. Semua pihak perlu menjaga imej Islam,” katanya. BH

Video Seks Part 2. Sambungan Dari Video Sebelum Ini Yang Dinanti-Nantikan.


Sambungan dari video seks 1 minit 47 saat. 
video

SIAPAKAH HERO DALAM VIDEO INI?


RENUNG-RENUNGKANLAH

Mudah.my Anti Islam? Kalau Betul, Elok Kita Boikot Ja..


Tadi waktu aku ronda-ronda di blog rakan seperjuagan Anak Seberang, ada terlihat satu artikel pasal website mudah.my. Sapa² yang selalu jual beli barang secara online ni mesti tahu website mudah.my. Website yang paling popular jual beli barang. Dan sudah tentu yang banyak bagi sokongan kat website ni adalah orang islam kita sendiri.

KLIK UNTUK BESARKAN GAMBAR

Dari apa yang aku lihat pada blog tersebut, rakan kepada Anak Seberang nak mengiklankan barang yang hendak dia jual, tapi apa yang mendukacitakan, bila nak submit ja iklan tu, ada satu perkataan dilarang. Pelik gak, awat pula perkataan tu di larang? Adakah boleh menyakitkan hati sapa² yang baca? mudah.my ni anti islam ka hape? mudah.my ni pun dah nak bawa isu perkauman juga. Elok sekat ja orang islam yang guna website tu, kalau dah takut sangat orang islam bagi salam dalam website tu.

Depa tak fikir ka, agama rasmi di Malaysia ni agama Islam, susah sangat ka kalau nak hormat agama orang lain? Baik kita ramai-ramai boikot ja mudah.my ni. Sebenarnya kita sendiri yang bagi sokongan dan keuntungan pada mereka. Kalau kita tak sokong, tak da la mereka nak boleh hidup. 

* Kalau lah betul depa nak menghina agama kita, elok sangat kita boikot aja.


~ MOHON SEBARKAN ~

Mamat Khalid Dan Ac Mizal Sertai UMNO.


 
Pengarah kelahiran Perak, Mamat Khalid yang terkenal dengan filem Hantu Kak Limah Balik Rumah dan ahli perniagaan yang juga artis, Datuk AC Mizal dan isterinya, Datin Emylia Rosnaida telah mengambil keputusan menyertai UMNO.

Baca Seterusnya Di Sini


&

Syed Mokhtar Bos Baru Pos Malaysia


Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary mengembangkan empayar niaga beliau — hari ini diumumkan yang syarikatnya, DRB-Hicom Bhd berjaya dalam bidaan menguasai 32.2 peratus pegangan Khazanah Nasional di Pos Malaysia Berhad.

DRB Hicom dimiliki Syed Mokhtar (gambar) yang turut menguasai bisnes lain, antaranya perkhidmatan pelabuhan dan pengeluar tenaga bebas terbesar negara Malakoff Corp, pembekal beras nasional Bernas dan pengedaran gas melalui Gas Malaysia.
Syarikatnya MMC juga terlibat dalam projek MRT Lembah Klang dengan kerjasama Gamuda.
Dalam satu kenyataan media dikeluarkan petang ini, Pengarah Urusan Khazanah Tan Sri Azman Mokhtar berkata, DRB-Hicom dipilih berdasarkan keseluruhan bidaan, yang bukan sahaja menawarkan strategi niaga baik tetapi juga harga yang boleh diterima.
“Strategi dan pelan bisnes yang disyorkan menyediakan platform yang efektif bagi pertumbuhan Pos Malaysia jika diterima oleh Lembaga Pos secara keseluruhan,” katanya.Laporan media sebelum ini menyebut tiga pembida telah disenarai pendek daripada 50 pembida yang mengemukakan bida bagi membeli kepentingan berkenaan.
Selain DRB-Hicom, turut disenarai pendek ialah Nationwide Express Courier Services Bhd dan konsortium usaha sama antara Amanah Reit dan Malaysia Pacific Corp. Antara strategi dan pelan perniagaan DRB-Hicom yang dikemukakan DRB-Hicom ialah mewujudkan sinergi strategik antara bank Islam yang dikuasainya iaitu Bank Muamalat Malaysia Bhd dengan Pos Malaysia.
Bank Muamalat, bank Islam ketiga terbesar Malaysia dari segi aset, dikatakan mampu menjadi rakan sinergi terbaik bagi Pos Malaysia terutama dalam mengembangkan rangkaian produk serta perkhidmatan serta jangkauan capaian pelanggan masing-masing. DRB-Hicom juga dikatakan berupaya memastikan Pos Malaysia meneruskan tanggungjawab Universal Service Obligations (USO), selain mengekalkan kakitangan sedia ada.
Pos Malaysia kini mempunyai lebih 1,000 cawangan di seluruh negara. Bank Muamalat pula ketika ini hanya mempunyai 56 cawangan

Inilah Contoh Sikap Manusia Alaf Baru!!! Patutkah Kita Bangga?


Nak sedih atau nak marah aku pun tak tahu. Ni lah jawapan yang belum dapat aku beri lagi. Waktu aku post topik pasal pelajar hilang tadi, ada pelbagai reaksi yang aku terima, dah post di blog, aku sebarkan pula kat facebook, bukan apa, sebagai seorang manusia, haruslah kita sama-sama menolong bila seseorang manusia lain dalam kesusahan. Bukan nak tunjuk baik ka apa, tapi ini soal keprihatinan. Hari ini, org perlukan bantuan, esok lusa mana tau, kita pula perlukan bantuan. So beringatlah!!! 

Yang jadi sedih atau nak marah ni bukan apa, dalam nak menolong orang ni, ada gak yang nak ambil kesempatan, memang lah pekara ni bukan besor sgt, tapi ini soal keprihatinan, nak sebarkan pasal kes pelajar hilang pun ada syarat, kena invite 20 orang baru leh sebar. Apa ke jadahnya? Nak tulis banyak-banyak pun rasa geram lak. Pandai-pandai la baca sendiri dan fikir-fikirkanlah apa dah jadi dengan segelintir masyarakat kita skrg ni.

Klik Pada Gambar Untuk Besarkan.

Terima kasih aku ucapkan kepada saudara Nuurul Basar Mohd Baki dan Dari Perantauan di atas keprihatinan anda :)


MOHON BANTU JEJAK PELAJAR HILANG [KLIK DI SINI]

Pernahkan Anda Melihat Wajah Ini?



INTAN NAJIHAH BINTI JUNNY
14 Tahun

Hilang Sejak 14 April 2011

Jika anda mempunyai maklumat mengenai pelajar ini,

Sila hubungi

En. Junniy
019 367 9499 @ 017 310 9973




~ MOHON SEBARKAN ~

Barisan Nasional Kekalkan Majoriti 2/3 Di Sarawak



Tahniah kepada Barisan Nasional (BN) di atas kejayaan menguasai majoriti dua pertiga dalam pilihanraya negeri ke 10.

Keputusan keseluruhannya, BN memenangi 55 kerusi, DAP (12), PKR (3) dan Bebas (1).

Keputusan itu menunjukkan BN kehilangan lapan kerusi, berbanding 63 kerusi yang dimenanginya pada 2006.

DAP dan PKR juga menyapu bersih semua lima kerusi di Kuching.

Panasss : Skandal L;im Kit Siang Pula Kini Didedahkan?






Tak nak mengalah pada rakan seperjuangannya dari PKR, Lim Kit Siang yang juga penasihat DAP juga dikhabarkan ada menyimpan seorang perempuan simpanan dalam melakukan aktiviti Seks.

* Baca Berikutnya Di Sini [KLIK]

Kemana Arah Tuju BN Perlis?


PERLIS mungkin hanya sebuah negeri kecil di utara tanah air yang jarang muncul dalam radar politik negara ini. Dengan hanya tiga kawasan Parlimen – Kangar, Padang Besar dan Arau, politik Perlis jarang menjadi bualan. Cuma sesekali kedengaran isu-isu membabitkan kepimpinan UMNO negeri.

Tetapi kecil bukan bermakna tidak penting. Walaupun jarang mendapat tempat dari segi liputan berita dan isu politiknya pula jarang dibualkan, namun Perlis tetap penting untuk dikuasai. Bagi Barisan Nasional (BN), ia wajib dipertahankan. Bagi pembangkang terutama Pas jika berjaya menguasai Perlis bermakna hampir keseluruhan negeri di utara tanah air akan berada di bawah penguasaan mereka.

Kini, ramai meramalkan selepas berjaya menawan Kedah pada pilihan raya umum (PRU) 2008, Perlis bakal jatuh ke tangan Pas pada PRU akan datang. Walaupun tidak disertakan dengan fakta dan alasan kukuh, perkara itu dikatakan bukan sesuatu yang mustahil. Tempias kejayaan Pas di Kedah tiga tahun lalu turut dirasai di Perlis.

Saban hari, ada saja ceramah dan program Pas untuk menarik dan meraih sokongan rakyat Perlis menyokong parti itu. Kejayaan menguasai dua Dewan Undangan Negeri (DUN) Sanglang dan Simpang Empat, kedua-duanya dalam Parlimen Arau menunjukkan Pas mampu menembusi kubu BN di Perlis.

Malah kedudukan Pas di Sanglang nampaknya sukar digugat berdasarkan kejayaannya mengekalkan kerusi itu untuk tiga penggal berturut-turut. Ditambah pula dengan kejayaan menguasai DUN Simpang Empat pada 2008, Pas dilihat semakin hampir untuk merealisasikan cita-cita menguasai negeri di utara tanah air. Jika berdasarkan congakan mudah, Pas hanya perlu kuasai enam lagi DUN untuk menyingkirkan BN di Perlis.
Ia bukan sesuatu yang mustahil. Jika pemimpin BN negeri terutama UMNO tidak berhati-hati dan hanya mementingkan jawatan dalam parti daripada berusaha keras mendampingi rakyat, maka tidak mustahil Pas akan menjadi pilihan rakyat Perlis.

Yang menjadi persoalan, mampukah BN Perlis pimpinan Datuk Seri Dr. Md. Isa Sabu menahan asakan Pas itu? Dalam tempoh sepenggal mengetuai BN Perlis, mampukah Md. Isa mengumpul kekuatan dan membina perpaduan untuk berhadapan dengan cabaran tersebut?
Ini kerana ramai yang sangsi dan ada juga yang sinis akan keupayaan Md. Isa kerana beliau bukan daripada kalangan nama besar dalam kepimpinan UMNO Perlis.

Sebelum Mac 2008, siapa yang kenal Md. Isa? Apatah lagi hendak mengaitkannya dengan jawatan Menteri Besar Perlis. Kepimpinan UMNO Perlis ketika itu banyak berlegar sekitar Datuk Seri Shahidan Kassim, Datuk Seri Azmi Khalid dan Datuk Seri Radzi Sheikh Ahmad, selain Datuk Zahidi Zainol Abidin.

Nama-nama inilah yang menghidupkan dan mewarnai politik Perlis. Md. Isa tidak ada dalam radar politik Perlis, apatah lagi untuk diangkat sebagai Menteri Besar. Sebab itu apabila diumumkan untuk menggantikan Shahidan, ramai yang tidak percaya. Banyak juga yang tidak puas hati. Tidak kurang juga yang bersikap skeptikal dan merasakan mana mungkin Md. Isa mampu menandingi ketokohan dan kepimpinan Shahidan di Perlis. UM

Video Yang Wajib Anda Lihat.



Fuhh Sempoi la... 
Tengah godek-godek youtube jumpa lak video ni.
Tapi mesti ramai yang dah pernah tengok kan video ni.
Rugi kalau tak tengok.
Azizah Oh Azizahhh!!


Amacam? Layan?? Ha Ha Ha

Calon PKR N54 Pelagus Akan Tarik Diri.



Sebaik selepas penamaan Calon di N54 Pelagus terdapat 3 penjuru akan bertanding diantara calon BN, PKR dan Calon Bebas. Walaubagaimanapun sumber mengatakan bahawa calon PKR En Edward Sumbang akan menarik diri daripada bertanding atas sebab-sebeb yang belum jelas.

Baca Seterusnya Di Sini [KLIK]

Dua Pupu Taib Mahmud Tanding Di Balingan Lawan Taib Mahmud.


Dua pupu kepada Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud, Datuk Salleh Jafaruddin hari ini mengumumkan akan bertanding sebagai calon Bebas menentang Taib di kerusi Balingian.

Salleh adalah keturunan Melanau dari Oya, yang pernah berkhidmat dengan kerajaan dan pembangkang.

Balingian dijangka menyaksi pertandingan tiga penjuru dalam pilihan raya Sarawak pada 16 April ini, dengan PKR meletakkan ahli perniagaan, Suriati Abdullah, 50.
 
Dalam 2006, Taib memenangi kerusi Balingian dengan majoriti besar 5,726 undi, mengalahkan calon PKR, Ibrahim Bayau, yang hanya memperolehi 667 undi.

Video Porno Dah Kena Delete? Tak Sempat Nak Tengok? Lihat Di Sini :D



Eh video porno tadi dah kena delete? Mesti ramai yang tak sempat nak tengok lagi kan? Ok la, atas permintaan ramai dan demi rakyat untuk buat penilaian, aku paparkan skali lagi video ni, sebelum kena delete lagi baik hampa tengok sekarang dan pandai-pandai la menilai. :D

PANAS & PENDEDAHAN: Akhirnya Video Seks Tersebar. SAKSIKAN!!!


video


Amacam? Apa komen anda semua? Jom komen pada ruangan komen di bawah. Boleh kita buat penilaian bersama. :D

Senarai Penuh Calon Barisan Nasional Sarawak



Berikut adalah calon-calon BN untuk PRN Sarawak:

N.01 OPAR Ranum Ak Mina

N.02 TASIK BIRU Datuk Peter Nansian Ngusie

N.03 TANJUNG DATU Tan Sri Adenan Satem (PBB)

N.04 PANTAI DAMAI Dr Abdul Rahman Junaidi (PBB)

N.05 DEMAK LAUT Dr Hazland Hipni (PBB)

N.06 TUPONG Datuk Daud Bin Abdul Rahman (PBB)

N.07 SAMARIANG Sharifah Hasidah S.A Ghazali (PBB)

N.08 SATOK Datuk Amar Abg Abd Rahman Zohari (PBB)

N.09 PADUNGAN Sim Kiang Shiok (SUPP)

N.10 PENDING Dr Sim Kui Hian (SUPP)

N.11 BATU LINTANG Sih Hua Tong (SUPP)

N.12 KOTA SENTOSA Datuk Alfred Yap (SUPP)

N.13 BATU KAWAH Tan Joo Phoi (SUPP)

N.14 ASA JAYA Abdul Karim Rahman Hamzah (PBB)

N.15 MUARA TUANG Datuk Seri Mohd Ali Mahmud (PBB)

N.16 BENGOH Dr Jerip @ Belek Susil

N.17 TARAT Roland Sagah Wee Inn

N.18 TEBEDU Datuk Seri Michael Manyin Jawon

N.19 KEDUP Maclaine Ben @ Martin Ben Anak Michael

N.20 SADONG JAYA Aidil Lariwoo(PBB)

N.21 SIMUNJAN Naroden Majais (PBB)

N.22 SEBUYAU Julaihi Nerawi (PBB)

N.23 LINGGA Simoi Peri (PBB)

N.24 BETING MARO Razaili B.Hj.Gapor (PBB)

N.25 BALAI RINGIN Snowdan Lawan

N.26 BUKIT BENGUNAN Mong Dagang

N.27 SIMANGGANG Datuk Francis Harden

N.28 ENGKILILI Dr Johnical Rayong

N.29 BATANG AI Malcom Mussen

N.30 SARIBAS Ricky@Mohammad Razi Sitam (PBB)

N.31 LAYAR Datuk Patinggi Tan Sri Dr Alfred Jabu Ak Numpang (PBB)

N.32 BUKIT SABAN Robert Lawson Chuat Ak Vincent Entering

N.33 KALAKA Abdul Wahab Bin Aziz (PBB)

N.34 KRIAN Datuk Peter Nyarok Ak Entrie

N.36 SEMOP Abdullah Saidol (PBB)

N.37 DARO Murni Suhaili (PBB)

N.38 JEMORENG Abu Seman Jahwie (PBB)

N.39 REPOK Datuk David Teng

N.40 MERADONG Ling Lie King

N.41 PAKAN Datuk seri William Mawan Ikom (SPDP)

N.42 MELUAN Wong Ak Judat

N.43 NGEMAH Alexander Vincent

N.44 MACHAN Datuk Gramong Juna

N.45 BUKIT ASSEK Chieng Buong Toon (SUPP)

N.46 DUDONG Datuk Tiong Thai King (SUPP)

N.47 BAWANG ASSAN Datuk Seri Wong Soon Koh (SUPP)

N.48 PELAWAN Vincent Goh Chung Siong

N.49 NANGKA Dr Anuar Rapiee (PBB)

N.50 DALAT Datin Fatimah Abdullah (PBB)

N.51 BALINGIAN Tan Sri Abdul Taib Mahmud (PBB)

N.52 TAMIN Joseph Mauh Ikeh

N.53 KAKUS John Sikie Ak Tayai

N.54 PELAGUS Stanley Unja (PRS)

N.55 KATIBAS Datuk Ambrose Blikau Ak Enturan (PBB)

N.56 BALEH Datuk Seri Dr James Jemut Masing (PRS)

N.57 BELAGA Liwan Lagang

N.58 JEPAK Datuk Talip Zulpilip (PBB)

N.59 KIDURONG Henry Ling Kuong Meng

N.60 KEMENA Dr Stephen Rundi Utom (PBB)

N.61 BEKENU Rosey Yunus (incumbent)(SPDP)

N.62 LAMBIR Ripin Lamat (PBB)

N.63 PIASAU Tan Sri George Chan Hong Nam (SUPP)

N.64 PUJUT Andy Chia Chu Fatt (SUPP)

N.65 SENADIN Datuk Lee Kim Shin (SUPP)

N.66 MARUDI Sylvester Entri Ak Muran

N.67 TELANG USAN Dennis Ngau (PBB)

N.68 BUKIT KOTA Dr Abdul Rahman Bin Ismail

N.69 BATU DANAU Paulus@Palu Gumbang (SPDP)

N.70 BA'KELALAN ???

N.71 BUKIT SARI Datuk Amar Awang Tengah Ali Hasan (PBB)

PBB (35) kerusi, SUPP (19) kerusi, PRS (9) kerusi, dan SPDP (8) kerusi.

A.R Badul Nafi Cabul Pelajar 13 Tahun.



Pengarah dan pelawak terkenal, A.R. Badul telah menafikan dia terlibat dengan laporan seorang remaja perempuan berusia 13 tahun yang didakwa menjadi mangsa cabul baru-baru ini.

Badul atau nama sebenarnya, Armaya Arman Ramlie, 63, ketika dihubungi semalam berkata, dia tidak tahu bagaimana dirinya dikaitkan dengan perbuatan tidak bermoral itu seperti yang dilaporkan akhbar dan laman portal kelmarin.


“Saya belum membaca akhbar lagi. Saya tak tahu hal (cabul) ini,” katanya yang pernah membintangi filem Si Badul (1978), Panglima Badul (1979) selain sitkom Puteri di TV3.

Amy Search Pengetua Akademi Fantasi 9



KUALA LUMPUR 2 April - Teka-teki Pengetua Akademi Fantasi 9 (AF9) terjawab apabila Astro Ria mengumumkan Amy iaitu bekas vokalis kumpulan Search sebagai penyandang jawatan dalam program realiti TV itu malam ini. - Utusan

Panasss : Siapakah Blogger Ini? Anak Ikan Juga Rupanya :D


Wahhh. Sekali tengok blog dia, tak sangka pula mamat  dalam gambar ni, tuan punya tulisan tu. Ayat-ayat dia semua rock kapak punya, tahap maki hamun, tapi bila tengok pada rupa dan wajah, alahai tak sangka pula ini lah dia pemilik blog MiloSuam. Kah Kah Kah.


Dan bila tengok balik akan wajah dia tu, memang seakan-akan suam la orang dia ni. Kah Kah Kah. Sapa yang dah selalu bergelumang dalam dunia blogging, mesti kenal siapa MiloSuam, bloggers pembangkang yang cukup terkenal.

Tu baru gambar ja, belum tengok lagi temuramah  antara rakan blogger Gelombang Wangsa Maju dengan MiloSuam, geli pun ada bila baca. Sah!!!  Dan memang confirm, dia ni anak ikan dalam kolam puak pembangkang. Kah Kah Kah.

Jom layan temuramah antara  Gelombang Wangsa Maju dan MiloSuam [KLIK DI SINI]

Video Seks Adalah Tulen - KPN




Ketua Polis Negara sahkan video seks yang didakwa babitkan seorang pemimpin pembangkang adalah tulen.  Ini di sahkan oleh Pakar Forensik Tempatan. Tetapi masih belum disahkan adakah pelakon dalam video tersebut juga benar-benar tulen :)